måndag 11 januari 2010

Middagstips

Mitt middagstips för dagen blir en rätt som jag i höstas blev bjuden på. Den är både god och enkel att göra.
Du behöver (till ca 4 port) en auborgine, en squasch, 4 tomater, vitlöksklyftor efter smak, fetaost och ruccolasallad, samt olivolja (eller annan olja) och salt och peppar.
Skär tomater, auborgine och squasch i bitar och lägg i ugnssäker form med olja i botten. Salta och peppra och blanda med vitlök. Ställ in i ugnen, drygt 200 grader tills grönsakerna är mjuka. Blanda i fetaost i bitar och ruccola (jag tog spenat sist, gick jättebra).
Servera med pasta.


Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Syrran sa...

Mmm!! Nästa gång jag kommer vill jag bli bjuden på detta! Och kanske få den där kakan av David som han lovat nu i tusetals år. Så kan jag köpa tulpaner i vanlig ordning.

14 januari 2010 kl. 14:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida